پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119258
آرايش آقايان، از ابروهاي باريک تا اپيلاسيون!
تاریخ انتشار : 1393/07/26 13:12:55
نمایش : 1503
در گذشته داشتن اخلاق پهلواني و قهرماني و البته زور بازو معيار اصلي براي مردانگي هر پسري بود و کودکان در کوچه و خيابان براي نشان دادن مردانگي خود مچ مي‌انداختند و با زغال براي خود سبيل و ابروي پيوسته مي‌کشيدند اما اين روزها ترويج سبک آرايش زنانه در ميان مردان ساده‌ترين روش براي خودنمايي بسياري از جوانان شده که نمي‌توانند با قدرت بازو و توانايي‌هاي ذهني خود را به جامعه نشان دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پارسينه، با گشت و گذاري در بازار و اماکن عمومي و نگاهي به آرايشگاه‌هاي مردانه، پي به رواج آرايش در ميان مردان و پسران ايراني مي‌شويم. آرايش‌هايي که چه بسا منجر به تغيير شکل برخي مردان به ظاهرهاي زنانه شده است. ديگر آرايشگاه‌هاي مردانه تنها خدمات کوتاهي موي سر و اصلاح ريش انجام نمي‌دهند، بلکه پاي انواع و اقسام خدمات آرايشي همچون برداشتن ابرو، آرايش مو به مدل‌هاي عجيب و غريب، بافت مو، خدمات رنگ و مش و حتي در کمال تعجب اپيلاسيون به آرايشگاه‌هاي مردانه باز شده است تا گوي سبقت را از زنان بربايند.


ديگر به راحتي مي‌توان خيل عظيمي از پسران آرايش کرده را ديد که با ابروهاي باريک، گونه‌هاي سرخ، موهاي بافته و رنگ کرده، لباس‌هايي با يقه‌هاي بسيار باز حتي در سرماي زمستان در شهر خودنمايي مي‌کنند و در برخي موارد نمي‌توان آن‌ها را از دختران تشخيص داد. اين خدمات تنها در آرايشگاه‌هاي مردانه ارائه نمي‌شود بلکه بسياري از سالن‌ها و باشگاه‌هاي بدن‌سازي نيز به دستگاخ‌هاي سولاريوم مجهز شده و براي برنزه کردن پوست مردان خدمات مي‌دهند. علاوه بر اين انواع تاتو و خال‌کوبي‌هاي رنگي نيز در اين مراکز انجام مي‌شود که حتي گاهي منجر به آلودگي‌هاي بسيار و بيماري‌هاي سخت در اين گروه خواهد شد.

علاوه بر آرايش و لباس‌هاي ناهنجار شاهد جراحي‌هاي فراوان بيني و پروتز گونه و لب در ميان پسران نيز هستيم که با آرايش‌هاي خاص گاهي اوقات حتي مضحک نيز به نظر مي‌رسد. اما عجيب‌تر از همه انجام اپيلاسيون در مردان است. از همان زمان که بند انداختن صورت آقايان کم کم مورد توجه عده‌اي خاص قرار گرفت، به مرور آرايش‌هاي مردانه تبليغات اپيلاسيون را نيز بر روي شيشه‌ ويترين خود و يا در و ديوار شهر چسباندند و اين عمل نيز در ميان مردان رواج پيدا کرد.

« اگر بدنبال بهداشت خود مي‌باشيد، اگر کشتي گيريد و از دست تيغ کردن موهاي بدن خسته شده‌ايد، اگر بدن سازيد و از دست تيغ کردن موهاي بدن خسته شده‌ايد، اگر ورزشکاريد و به بهداشت بدن خود اهميت مي‌دهيد، اگر هر شغلي داريد و به بهداشت بدن خود اهميت مي‌دهيد و از تيغ خسته شده‌ايد، بامرکز ما تماس بگيريد تا در محيطي آرام و بهداشتي و با استفاده از وسايل يکبار مصرف بدني زيبا و تميز به شما ارمغان دهيم.» اين تنها نمونه‌اي از اين تبليغات است.

انواع کرم، رنگ‌هاي مخصوص گريم، انواع ژل و چسب مو، ونيک‌هاي ترميم کننده ي پوست، ماسک صورت، آدامس مو، اسپري‌هاي خوشبو‌کننده، ريمل، سايه چشم و ديگر لوازم آرايشي که تا پيش از اين به عنوان لوازم آرايش زنانه شناخته مي‌شدند، اين روزها در سالن‌هاي آرايش مردانه به وفور يافت شده و ميزان استفاده از آن‌ها به قدري زياد است که حتي بيم آن مي‌رود گوي سبقت را در استفاده از اين لوازم آرايش از سالن‌هاي آرايش زنانه بربايند.

آمار ميزان مصرف لوازم آرايشي در کشور نشان مي‌دهد، ۹۰ درصد اين بازار در انحصار زنان بوده و 10 درصد مابقي را مردان به خود اختصاص داده‌اند. آماري که روز به روز نيز در حال افزايش است و اظهارات فروشندگان لوازم آرايشي نشان از آن دارد که مصرف اين مواد روند رو به رشد در آقايان داشته و تمايل مردان نسبت به اين مواد در آينده سبب بيشتر شدن اين آمار خواهد شد.

اما اين روند رو به رشد استفاده از لوازم آرايش توسط مردان و پسران جوان در حالي رخ مي‌دهد که بر اساس آمارها سن استفاده از اين لوازم نيز نسبت به دو دهه گذشته حدود 10 سال کاهش يافته و حال به گفته کارشناسان، نوجوانان 17 ساله نيز آرايش مي‌کنند. آمارها حکايت از اين واقعيت تلخ دارند که کشورمان در مصرف لوازم آرايشي داراي رتبه دوم در آسيا و رتبه هفتم در جهان است و اگر وضع به همين منوال پيش برود احتمال اول شدن در دنيا را در مصرف لوازم آرايش نبايد ناديده بگيريم. جامعه‌شناسان بر اين اعتقادند، دليل آرايش‌هاي آنچناني اينگونه مردان و پسران، اثبات خويش و خودنمايي در جامعه از روش‌هاي مختلف است تا تحسين ديگران را نسبت به خود داشته باشند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html